24 Eylül 2014 Çarşamba

Emeklemece ve Apalamaca

 
An itibariyle bizim İpektoş emeklemeye başladı dostlar... İki haftadan bu yana emekleyerek istediği yere gidiyor ve istediği yere ulaşmanın keyfini kendini alkışlayarak çıkartıyor. Emeklemek bir yana koltuk kenarına tutunup koca totosunu da kaldırıyor ve apalıyor. Sehpalar en tehlikelimiz, o nedenle artık sehpalarımızı ortadan kaldırdık. Onun ulaşabileceği yerlerdeki tehlikeli malzemeleri topladık, kablodur, süs eşyasıdır, çekip alabileceği ve kendine zarar verebileceği herşeyi aslında. Prizlerimize de kapaklar taktık.

Aslında pek emeklesin istememiştim ama nerden çıktı bilmiyorum, pat diye emeklemeye başladı:) Ben ve kardeşim emeklemeden yürümüşüz ancak eşim emeklemiş, irsi olduğunu düşünüyorum, ya da tamamen püsürlükten. Çünkü şu ara yürütmeyi denediğim her seferde kendini yere atıyor, onu ancak ilerde koltuk üzerinde ya da yerde duran cazip bir şeyle yürütmemiz mümkün:)
 
Daha önce anneanne oyun halısı imalatımızdan bahsetmiştim, bakmak için tık tık:) Halıyı seriyoruz, üzerine oyuncaklarımızı dağıtıyoruz ve oyun oynaması için, özellikle kendi başına, yönlendiriyoruz. Ama dediğim gibi emekleme sonrası onu halı sınırlarında tutmak maalesef pek kolay değil:)
 
Neyse nelere dikkat etmemiz lazım, onlardan bahsedeceğim. Eğer bebeğiniz emekliyor ise;
 
* Yere tüysüz battaniye yada çarşaf serebilirsiniz, hatta yalıtım amaçlı biz ayrıca MAT kullanıyoruz. Kuzular yerde sürekli dolaşacağı için zemini sık sık süpürmek ve zeminin sürekli tozunun alınması lazım.
* Emeklemeyi çarşaf sınırlarında yaptırmak için sürekli takipte olmak lazım ama benim kız yönünü değiştirdiğimde kızıyor bana:)
* Aman diyim yerde ağzına atıp boğulmasına neden olacak şeyler düşürmeyin.
* Odadaki çekmece ve dolaplara kilit koymak lazım, henüz koyamadım ben.
* Merdiven varsa dikkat edilmeli
* Prizlere güvenlik kapakları takılmalı, açık kablolar ortamdan uzaklaştırılmalı ya da yüksek yerlere taşınmalı.

İlk zamanlar emeklemeye başladığı için üzülmüştüm ama şu an onu izlemek o kadar keyifli ki... Ayrıca kendi kendine birşeyler başarmanın mutluluğunu da ilk kez tadıyor, yakında yürürüz gibime geliyor. Çok artistiz, bazen tek elle koltuktan destek alıyoruz sadece. Gelişmelerden sizleri de haberdar edeceğim.

Sevgiyle kalın...


 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...