24 Eylül 2014 Çarşamba

Açma Yapalım Dedik :)


Açma severim, yağ da çok yakışıyor ama vereceğim tarif öyle çok yağlı değil, hafif ekmeğimsi lezzette ve fırından ilk çıktığında dışı kivir kivir:)


Malzemeler
1 tane yumurta
1 su bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 paket instant maya (misafirlerim olduğu için)
Un
1 çay bardağı sıvı yağ
Teremyağ (açarken kullanmak için)
Pekmez

Önce ılık süt ile mayayı, şeker, tuz ve yağı karıştırıp mayalanmaya bırakıyoruz.
Sonra da diğer malzemeleri ilave ediyoruz, ben mandalina boyu kadar bezeler aldım. Açtım, şerit derin izler yapıp teremyağdan üzerlerine sürüp şeritlerin yönünün tam tersine yuvarladım ve nihai şekilleri verdim:)



Yumurta sürmedim açmaların üzerine, pekmezi su ile inceltip yumurta sarısı gibi üzerlerine sürdüm. Mis gibi güzel güzel kızarsınlar diye:) Sonra 175 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim.



Afiyet olsuun:)

Sevgiyle Kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...