22 Kasım 2015 Pazar

Fırında Kozalak Mantı

Kozalak Mantı
Herkese tekrar merhaba:) Yine aşırı lezzetli ama bir o kadar da kalorili bir tarif ile geldim ben:) Çok kolay ve pratikmiş ve lezzeti de mantı ile yarışır. Eşim de çok beğendi:)

Uzun zamandır denemek istiyordum ama kızartma fikri pek hoşuma gitmiyordu ama sonradan fırında da yapılabileceğini gördüm ve hemen denemeye karar verdim. Sunumu da tam benlik, tam görsel bir şölen...

Malzemeler

Yufka 
Kıyma
Dilediğiniz baharatlar
Sarımsak ve yoğurt

Yapılışı

Yufkaları üçgen üçgen kesiyoruz, 12 ye bölebilirsiniz. Sonra bir pipet yardımı ile rulo şeklini verebilirsiniz, çok eğlenceli.

Pipet yardımı ile
Yufkayı sarma
Sarılmış yufkalar
Yağlı kağıt serdiğiniz tepsinize dizin rulolarınızı ve yağlayın ki güzelce kızarsınlar.

Fırında üzerleri pembeleşinceye kadar kızartın.

Kıymanın kavrulup hazırlanması
Üzeri için kıymamızı soğan ile kavuruyoruz ve istediğimiz baharatları atıyoruz içine.

Şimdi en zevkli kısma geldi:)
Kozalak Mantı
Tataaaaaam:) Güneş gibi açtı bakın:) E haydi yumi yumi:)
Sevgiyle kalın...

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...