13 Eylül 2014 Cumartesi

Anneanne Kurabiyesi


Herkes buna anne kurabiyesi der ama benim için bu anneanne kurabiyesidir. Bana hep rahmetli ananemi hatırlatır ve tabiki çocukluğumu da... Ananem bu kurbiklerin içine tarçınlı elma koyardı bazen, bazen de sade yapardı ve ben onları zeytinle yemeğe bayılırdım... 

İlk defa denedim ben de, ama ilk deneme için de gayet başarılıydım bence:) Hemen tarifi veriyorum.

MALZEMELER

1 tane yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat (kurbikler çatlasın diye)
5 su bardağı kadar un 
(portakal/limon kabuğu rendesi de çok yakışıyor demedi demeyin)

Ben sade yaptım, içine de damla sakızlı krem-ole koydum, çok leziz oldu:)
Un hariç bütün malzemeleri karıştırdıkdan sonra unu yavaş yavaş ilave ederek karıştıralım. Hamur ele yapışan cinsten olacak, aman diyim çok katı olmasın, zira kurbikler çok tıkız olurlar.

İki ceviz büyüklüğünde olacak şekilde parçalar koparıp elde açın, avuçiçlerinizi yağlayın. Sonra içine hazırladığınız damla sakızlı krem-ole'den 1 tatlı kaşığı kadar koyun ve kapatıp ters çevirip yağlı kağıt koyduğunuz tepsiye dizin. Bu arada krem-ole'yi 2 su bardağı süt ile yapın ki çok akışkan olmasın:)
En güzel kısmı üzerlerine toz şeker serpmek:)

Önceden ısıttığınız 175 derecelik fırında üzerleri çatlayana kadar pişirin...


Afiyet Olsun.

Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...