28 Temmuz 2014 Pazartesi

Cheesecake Tarifi ve Püf Noktalari

Arefe gunu firsat bulup cheesecake'imi yaptim ama paylaşma fırsatı bulamadim. Yapmaya fırsat bulduguma şükrediyorum:) İpektoşla hayat biraz zor tabiii:))
Hemen tarife gececegim...

Malzemeler:
2 paket labne peyniri (toplam 400 gr)
3 tane yumurta
1 su bardagi toz seker
Vanilya
Dilerseniz aroma icin limon/portakal kabugu rendesi ( sulu meyve olmasin, kivam önemli cünkü)
Tabani icin burçak bisküvi (yulaf da kullananlar var) ve tereyagi (60 gr kadar)
Üzeri icin ben Dr.Oetker'in dag cilekli jelini tercih ettim, benim icin gayet pratik:))
Yapılışı:
Cheesecake de en önemli sey hamurunun yanmadan ve çatlamadan pişmesidir. O nedenle ilk yapacagimiz sey, kelepçeli kalıbımızın dış tabani ve etrafini alüminyum folyo ile kaplamaktir.
Öncelikle tabanimizi hazirlayalim; biskuvileri rondodan gecirelim ve erittigimiz yagi üzerine döküp iyici yedirelim, sonrasinda tabanimiza esit bir sekilde düzgün bir sekilde yayalim, elinizle ya da bir bardak tabani ile bu islemi yapabilirsiniz.
Peynirimizi, şeker ve vanilyamizi kabimizda homojen olana kadar karistiralim, cok cırpmayalım, köpürme olmasin, yoksa hamurumuz piserken catlar. Sonrasinda yumurtalarimizi teker teker ilave edip cirpalim, dedigim gibi köpürtmeye firsat vermeden, düşük devirde mutlaka;)
Hazirladigimiz tabanin üzerine karisimi dökelim ve püf noktamiz şu; karisimin icindeki baloncuklari serbest birakmak icin tabanini tezgaha birkac kez vurdurun yada sol sag yapacak sekilde karisimi hafifce sallayin, zaten köpüklerin yüzeye çiktigini da göreceksiniz:)

Önceden 180 dereceye getirilmis firina sürücez ancak kalıbınızı su dolu bir kaba yerlestirmeniz lazim, yine çatlamadan pişmesi için:)) Benim fırınımda 25 dak da pişti, aman diyim fırın kapagini sürekli ac kapa yapmayin, eger kekin kenarlari oynamiyor, ortasi sallaniyor ise pişmiş demektir:) Fırından hemen çıkarmayın, 1 saat kadar kapagi aralanmis fırınınızda soğutun;)
Üzerini hazirlamak cok kolay, jelin uzerinde de yazdigi gibi pisirip sogutun ve sogumus kekinizin üzerine dökün:) Hafif eksimsi bir tat ben begeniyorum, hatta evimde ekşi elmalarim vardi, jeli dökmeden onlari kesip dizdim, jeli ilave ettim ve rondoladigim bisküvi ile süsledim, üzüm de yakıştı bu lezzete:) 

Afiyet bal şeker olsun;)
Sevgiyle kalin, iyi bayramlar:)))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...