24 Temmuz 2014 Perşembe

Bebek Bakımında Kullandıklarım II



Bebeğiniz olmadan etraftan size yapılan şunu da alın bunu da alın söylemleri çok da anlamlı olmuyor. Yok canım o kadarına da gerek yok dediğim şeylerin aslında ne kadar büyük kolaylık olduğunu yaşayınca fark ettim. Çok aşırıya da kaçmamaya çalıştım bu dönemde, strelizatör gibi mesela. Açıkçası bakış açımı tamamen annelerimizin bizi büyüttüğü zamanlardaki imkanlarla kısıtlamaya çalıştım, ancak bazen aşırıya da kaçtım itiraf ediyorum.




Kullandıklarımı şu şekilde sıralamak istedim sizler için;
1.       Philips Avent Bebek Telsizi: İlk zamanlar ihtiyaç olup bu kadar büyük kolaylık olacağını kestiremediklerimdendir telsiz. Eşime ilk etapta itiraz ettim ama sonrasında hazır indirimde de yakalaşmışken aldık. Şimdi oturma odamızda, mutfakta ve yatak odasında konumlanmak üzere 3 adet telsizimiz var. Mutfakta iş yaparken ya da akşam misafirlerimiz gelip salonda ya da balkonda keymizi yaparken alıyoruz yanımıza telsizi, İpektoş yatak odasında uyurken içimiz rahat. Tavsiye olunurJ

2.       Weewell Saat ve Nem/Sıcaklık Ölçer: İlk zamanlar özellikle hastaneden çıktıktan hemen sonra yaklaşık 2 ay kadar oda sıcaklığı konusunda takıntılı oluyorsunuz. 22+/-2 derece optimum sıcaklık aralığı, odayı sürekli bu sıcaklık aralığında tutma çabamız ve diyaloglarımız görülmeye değerdiJ

3.       Lansinoh Süt Sağma Makinesi: Bendeniz iş konusunda takıntılı biri olduğum için işe İpek henüz 3 aylıkken başladım. O nedenle süt sağma işim biraz erken başladı, sancılı bir süreçti zira ilk zamanlar süt gelmedi ve panik oldum. Sonrasında okuduğum bloglar ya da etrafımdaki tecrübeli anneler beni rahatlattı. İşe başlamadan önce depo yapabildim çok şükürJ Lansinoh’un makinesinden oldukça memnun kaldım, mekanik bir cihaz ve gayet başarılı.

4.       Lansinoh Süt Saklama Poşetleri: Önceleri Lansinoh tercih ettim, sonrasında Joker Bebe'nin kendi ürünü olan Promum kullandım. Lansinoh'tan sonra biraz amatör geliyor ancak sıkıca kilitlediniz mi sıkıntı yok. Süt saklama, dondurma, çözdürme dediğimiz şey de öğrenene kadar insanı bayağı bir yıpratıyor. Şunu öğrendim ki kısaca, sağdığınız süt, ortam şartında 3 sa kalabilir, buzdolabının normal yerinde 3 gün, derin dondurucu kısmında ise 3 ay kadar kalabilir. -18 de 6 aya kadar da saklanabilirmiş. Kesinlikle mikrodalga kullanmıyoruz, benmari usül ya da kendi halinde çözünmeye bırakıyoruz. Poşete ilave edeceğiniz her süt için eşit sıcaklık gerekiyormuş ancak benim iş yerimde böyle bir lüksüm maalesef olmadı. Dolaptan aldığım gibi sağdığım sütü eklemek durumunda kaldım, çok şükür herhangi bir sorunla da karşılaşmadım. Çözdürdüğünüz sütü de 24 saate kadar tüketmeniz gerekiyor.

5.      Braun ateşölçer: Kesinlike ihtiyaç, zira artık annelerimizin kullandığı civalı termometreler tarih olmuş, satışı yasaklanmış. Zaten bebişler için de kullanımı zor. Bu cihazla çok basit.

6.       Bübchen Bebek Şampuanı :  Kokusu çok güzel,şu an İpekle bağdaşmış bir koku, değiştirmeyi de düşünmüyorum. Almanya'nın bağımsız kuruluşu ÖKO-TEST tarafından "sehr gut" (çok iyi) etiketini üzerine almış, her türlü testten geçmiş kaliteli bir ürün. Bu arada 200 ml Almanya fiyatı sadece 2 euro, burada 22 TL yi gördüm. O nedenle Almanya'dan ya ben getiriyorum ya da gidenlere sipariş veriyorum.

7.       Bübchen Bebek Yağı : Aynı şekilde 400 ml si sadece 3 euro, burada 20 küsür TL. Kesinlikle çok memnunum, İpek'in hafif pişiklerine de çok iyi geldi.

8.       Kraft Twist Travel Sistem Bebek Arabası: Derya denizmiş araba marka ve çeşitleri, seçmekte çok zorlandım ama sonunda karar verdim. 6. aya kadar Travel sistemini kullandık, şimdi ise puset kısmını kullanıyoruz, gayet memnunum. Biraz ağır ve hacimli ancak sürümü çok rahat.


Arabamızla ilk seyahatlerimizden biri:)
9.   Chicco Araba Koltuğu (ISO FIX): Yine bir derya deniz, arkadaşlarımızın tavsiyesi üzerine aldık, çok memnun olduğumu söyleyemiyeceğim, zira çok terliyor, biraz aşırı emniyeti nedeniyle çocuğu fazla sarmalıyor, farklı görüş ya da tavsiyesi olan varsa almak isterim. Aradığımız şartlardan biri mutlaka ISOFIX olması idi, yani direk arabaya monte edilen,eski sistemdeki emniyet kemerine monteden bağımsız olanı.

10.   İkea Mama Sandalyesi : Bu kadar pratik, bu kadar kullanışlı, bu kadar uygun fiyatlısı var diyen varsa beri gelsin:) Demonte etmek de monte etmek de çok çok basit ve masa çok hafif. İnanılmaz memnunum, şu ara Ramazan'da ev iftarına gittiğimiz her yere de götürüyoruz:) Kuzum bizimle masada oturmaktan inanılmaz keyif alıyor.


Masamızla ilk buluşmamız:)


Şimdilik aklıma gelenler bunlar:)

Sevgiyle kalın...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...