21 Temmuz 2015 Salı

Beyti Sarma Olalaaaa:)

Evde Beyti Kebabı
Ve sonra dedim ki iyi ki ben ev hanımı değilim:) Yoksa ben de eşim de 100er kilo olurduk herhalde. Bu hafta izinliyiz, Allah nasip ederse de perşembe günü Kemer yolcusuyuz:) E evdeyiz malum ve elim ayağım rahat durmuyor. Ne zamandır aklımda beyti, normalde çok severim, hatta deli severim de malum diyet döneminde uzak kaldık birbirimizden:)
*Bu arada tarif 2 kişilik*

Köftesi için,

Yarım ekmek içinden biraz az (Bu arada ıslatılmış ve sıkılmış olacakmış, ilk defa öyle yaptım)
250 gr kıyma
1 soğan
1 diş sarımsak
1 yumurta
3-5 dal taze nane
Kimyon
Pul biber
Tuz
Köfteleri sarmak için 2 adet yufka (yufkacı yufkası alın ki ince ve taze olsun)

Köfte harcını bir güzel yoğuruyoruz ve dolaba atıp dinlendiriyoruz. 20 dak kadar beklettim ben ve gerçekten karışım çekti kendini:)

Köfte Harcı
Sos için,
Tereyağ
Salça (Ben bol salçalı sevdiğim için 4 çorba kaşığı kadar dolu dolu attım:))
Su (Kıvamı biraz sıvık olursa iyi olur, yufkayı yumuşatıyor)

Köfteleri biraz kalın ve adana usulü şekillendirdim tepside...
Adana usulü köfte

Sonra 180 derece fırında 20 dak pişirdim.

Yufkayı ortadan ikiye bölüp üstüste koydum ve erittiğim tereyağını gezdirdim üzerinde. Sonra köfteyi koyup sıkı sıkı sardım.

En eğlenceli kısmı verev şekilde kesmek ve servis tabağına bir güzel dizmek...


Geniş servis tabağı tercih edin derim.


Dizdikten sonra da salça sosunu tek tek gezdirin üzerinde. Bu arada salça sos öncesinde ben biraz daha tereyağladım lokmaları:) 
Ve ortasına bol yoğurt koyup servis edin. İki nane ile süsleyin:) Kırmızı biber de atmıştım ben fırına:)

Bu arada kaşık salata da iyi gitti yanında... Domates, taze soğan, taze nane ve ceviz:)

Ev Usulü Beyti Sarma
Afiyet bal şeker olsun...
Ha bu arada kızım da artık mutfakta en büyük yardımcım:):):)

Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...