16 Mayıs 2015 Cumartesi

Şerbetli Muska Tatlısı

Şerbetli Muska Tatlısı
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba:) Çok mu boşladım ben buraları ne? İşler yoğun, İpek büyüyor, eşimin yurtdışı seyahatleri hiç bitmiyor, e nolacak, vakit ayırmakta oldukça zorlanıyorum:( Ama güzel bir dönüş yaptım, mis gibi şerbetli muska tatlısı ile hem deee:) 
Bu benim ilk şerbetli tatlı denemem... Tamam annemi 40 kere aramış olabilirim ama sonunda başardım;)

**
Malzemeler
Baklavalık Yufka (BİM den aldım)
Ceviz 
75 gr tereyağ
**
Şerbet için;
3,5 su bardağı su
4 su bardağı şeker 
3-5 damla limon suyu 
**
Öncelikle yufkaları 3 parmak genişliğinde şerit şerit kesiyoruz. Pizza bıçağı inanılmaz işe yarıyor, tavsiye ederim:)
Yufkaların kesilişi
Sonra içlerine ceviz koyup muska şeklini veriyoruz.
Sonra borcama diziyoruz.


Zor değilmiş, bir-iki denemeden sonra düzgün yapmaya başladım;)

Sonra erittiğimiz yağı sıcak sıcak muskaların üzerine döküyor ve 175 derecede güzelce kızarana kadar pişiriyoruz.


Şerbeti de önce kaynattım, sonra 30 dak kısık ateşte bıraktım. Ilıyınca da muskaların üzerine döktüm. Ilıklık tabiri şöyle; serçe parmağı şerbete daldır, yanmıyor ise tamamdır;)

E hazır işte bu kadar;)
Afiyet olsun...

Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...