26 Mart 2015 Perşembe

0-12 Ay Bebek Aktiviteleri (0-1 yaş) Bölüm1

0-12 Ay Oyuncak ve Aktiviteleri ( 1 yaş için)
Herkese tekrar merhaba. Kısa bir aradan sonra ne yazabilirim diye düşünürken, şu aralar kızımla yaptığımız aktivitelerden ya da yapacaklarımızdan bahsetmeye karar verdim. Amacım biraz da bu konuda araştırma yapan siz değerli annelere yardımcı olmak:) Zira internet olmuş derya deniz, o kadar çok örnek aktivite var ki insan bir an önce hepsini yapalım istiyor.

Bu yazımda aktivitelerden bahsetmeyeceğim, onun postunu daha hazırlıyorum, fotoğraflarıyla paylaşacağım sizlerle. Bu yazımda daha çok bebek gelişimini destekleyen oyuncak ve oyunlardan bahsedeceğim.

****

Bizim ilk motor gelişimini destekleyici oyuncağımız bu aşağıdaki idi. Aynı zamanda el-göz koordinasyonu için de etkili olduğu ve Dr.'ların da tavsiye ettiğini duyduğumuz ve muayenehanelerinde dahi olan bir oyuncak idi. İlk etapta ipiyle çok oynadık ama sonradan keşfettik oynamayı.
Bebeklerde motor gelişimi destekler
Bu arada hiç bir zaman bir oyuncakla nasıl oynanacağını göstermedik İpek'e. Önce kendinin keşfetmesini bekledik, baktık sıkılmaya başladı işte o zaman müdahale ettik, ama asla zorlamadık.

Bir ikinci oyuncağımız da aşağıdaki oldu. Kazanımlar, ince motor gelişimi ve görsel ayırt etme becerisi...Bu oyuncağı ilk aldığımızda İpek 6,5 aylık falandı. Yani yeni yeni oturmaya başladığı zamanlar... İlk önce elimize oyuncak ettik, ısırdık, attık vs. 10. aydan itibaren eline verdiğimiz halkaları çubuğa sokmayı öğrendi. Şimdilerde ise büyüklüklerinin farkında ve ona göre geçiriyor halkaları çubuğa.

Fisher Price Renkli Halkalar ile Halka Geçirmece
İpek'in artık sevdiği değil tam olarak takıntı haline getirdiği kapaklı nesneler de meğerse erken dönem pratik yaşam becerileri, el-göz koordinasyonu, ince ve kaba kasların gelişimi, nesne geçerliliği gelişimi için çok önemliymiş:) Miş diyorum çünkü araştırmalarım sonucu öyle olduğunu öğrendim:) Biberon kapağı, emzik kapağı ve elimde gördüğü her türlü kapaklı nesneye hala deli olur benim kızım.

Bununla birlikte aynı amaca hizmet eden bir diğer aktivite de ıslak mendil kutu yada poşetlerinden mendilleri teeeeek tek çıkarmak ve sonra onları geri koymakmış:) İpek'in en sevdiği şey hala!! O nedenle sakın yapmasına engel olmayın:)

Bebek gelişimi adına...
Bu arada yine bir dip not; sürekli sayın. Birşeyi alırken koyarken vs vs. Bir, iki, üüüüç :) Bizimki şimdilik biiiiii demeye başladı.

İpek'in en sevdiği şeylerden biri de çadırında ve tünelinde oynamak... Genelde çoğu uzman bebeklerimiz için mutlaka oyun alanı oluşturmamızı önerir. Biz de İpek için oturma odamızı kullanmaya ve ona orda bir köşe ayırmaya karar verdik. Büyük ninemizin doğum günümüzde aldığı bu cici çadırı çoook sevdik:)

Çadırda oynamak en sevdiğimiz keyfimiz
Aşağıda resmini gördüğünüz tüneli de çok sevdi İpek. Babasıyla çok güzel zamanlar geçirdiler. Şu ara çok da ilgilimizi çekmiyor artık. Sadece tavsiyem, emekleme aşamasında iken güzel bir aktivite aracı olabileceği yönünde.

İKEA Tünel
Son zamanlarda baktım ki İpek'i evdeki oyuncaklar pek mutlu etmiyor ve onu oyalamaya yetmiyor. Yeni oyuncak denemelerimiz de onu pek mutlu etmedi. Baktım ki benimle bulaşık makinesini boşaltmaktan, çamaşır katlamamı sabote etmekten büyük keyif alıyor ve de ben çamaşır odasında ütü yaparken askıdaki kıyafetleri dağıtmaktan ve tekrar kendim asacağım diye uğraşmaktan, ha dedim artık bizimkinin ortak aktivite vakti gelmiş de geçiyor. Ben toz alırken ya da ev süpürürken de peşimde dolaşmaktan çok büyük keyif alıyor. Bakınız aşağıdaki resimlerimize, ilk bulaşık makinesi tecrübemizde daha 8 aylık falandı İpek ve yürümüyordu henüz:) Sonra sonra bana kaşıklıktaki kaşık ve çatalları ahh, ahhh diye vermeye başladı;)


Ve o nedenle diyorum ki, çocuğunuzla ortak yaptığınız herşey o kadar değerli ki, ona artık bir birey olduğunu hissettirir her hareket gelişimi için en önemli anahtar. Bırakın dağıtsın, bırakın keşfetsin, bırakın kendi öğrensin...

İpek artık 15 aylık... Birçok aktivite yapılabilir yaşta. 1-2 şeyle başladık, bir sonraki yazımda onları paylaşıyor olacağım. Şimdilik bu kadar, yorum ve geri bildirimlerinizi bekliyoruz:)

Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...